[php function=1]

Cotygodniowy przeglad informacyjny #28Informacje pozyskiwane z rzetelnych źródeł są jednym z najważniejszych elementów życia każdego człowieka. Problem w tym, że wartościowe codzienne informacje mogą łatwo zginąć wśród setek mało istotnych tematów. W dzisiejszych realiach trzeba sobie radzić w dotarciu do istotnych newsów na różne sposoby. W tym celu warto poświęcić czas na tworzenie list z aktualizacjami na Facebooku, Twitterze czy Google+, odwiedzać kanały RSS witryn czy korzystać z nowych rozwiązań pokroju Paper.li. Przegląd informacji z wybranego okresu możecie też znaleźć na U Call That Love. Codziennie newsy pojawiają się na naszym fan page’u na Facebooku czy też profilu na Twitterze, a co tydzień (czasem rzadziej) publikuję porcję wiadomości na stronie www. W tym miejscu pora na #28 odsłonę tego cyklu.

W niezależnych kręgach około hip hopowych działa multum mniejszych i większych oficyn wydawniczych. Wśród wydawców zorientowanych na brzmienia stricte instrumentalne znajdziemy HW&W Recordings. Label mieszczący się w Los Angeles współpracuje z wieloma beatmakerami, wydając materiały postaci z różnych stron świata. W drugiej połowie stycznia za pośrednictwem tej wytwórni ukazała się EP-ka Ackryte’a z Minneapolis. „Lifted Transmissions” opiera się o nowoczesne rozwiązania muzyczne, prezentując się naprawdę godnie.

Beat tape’y osiągnęły niesamowitą popularność na całym świecie. Producent rodem z niemieckiej Kolonii, plukk.inn, wypuścił kolekcję 19 utworów zatytułowaną „Theory of Mind”. Instrumentalne wydawnictwo stoi na odpowiednim poziomie, a takie nagrania, jak „Wish”, „Empty”, „I Am Nothing” świadczą o klasie tego wykonawcy. Tylko nie wiem dlaczego artysta podpisał materiał jako EP, gdyż mamy do czynienia z longplayem, co później potwierdził mi sam autor tego materiału. Poza tą płytą niemiecki twórca opublikował też video stworzone do utworu „Sunny Day”.

Talib Kweli od dawna przymierza się do wydania nowego albumu. Początkowo „Prisoner of Conscious” miało ujrzeć światło dzienne jeszcze w ub.r., później wydanie płyty zostało przesunięte aż na 23 kwietnia b.r., a nie tak dawno uznany w środowisku raper ogłosił nową datę premiery – 7 maja. Pojawiła się przy okazji okładka longplaya, zmieniona w porównaniu z pierwotną wersją. Tracklista nie została jeszcze potwierdzona i zapewne zajdą także na niej zmiany. W ramach skromnego zadośćuczynienia i zaspokojenia słuchaczy spragnionych jego nowego LP, wykonawca wypuścił w połowie tego tygodnia singiel „Come Here” z udziałem Miguela.

Australijski beatmaker Ta-ku wyszedł pewien czas temu z godną zauważenia inicjatywą. Popularny obecnie artysta rozpoczął projekt o nazwie „25 Nights for Nujabes” oparty o prostą ideę. Przez kolejne 25 dni producent wypuszczał utwory poświęcone osobie niezapomnianego Nujabesa. Wszystkie nagrania z tego projektu można znaleźć na Soundcloudzie. Przy okazji też wspomnę, iż przedsięwzięcie z lutego powstało w oparciu o podobne założenia, co „50 Days For Dilla (Vol. 1 & 2)”. Oprócz tego wydawnictwa, Ta-ku opublikował wspólnie z Suff Daddym album „Bricks & Mortar”, o którym więcej wkrótce w serwisie.

Jeszcze kilka lat temu Stacy Epps była uważana za czołową przedstawicielkę damskiego hip hopu. W ostatnim czasie artystka trochę zwolniła tempo, więc tym bardziej sympatyków jej twórczości ucieszyła na początku roku wiadomość o nowym materiale jej autorstwa. „Aura” EP trafiło do obiegu 14 lutego, a już teraz można zapoznać się z singlami promującymi ten projekt „Begin Again” i „God’s Daughter”. Pre-order wydawnictwa za pośrednictwem Bandcampa.

Po wydaniu siódemki „I Get Up”/„Ice’s Jazz” nowojorska formacja DXA przygotowała „(Self-Titled) EP”. Wydaniem płyty zajęło się Blunted Astronaut Records specjalizujące się w wypuszczaniu winyli. Pod koniec stycznia odbyła się też premiera teledysku do jednego z utworów znajdujących się na tym wydawnictwie „Duck, Move…”. Boom bap pełną gębą. Należy również zaznaczyć przy tym, iż warto poświęcić więcej czasu i poznać ostatnie projekty BAR. Szczegółowe informacje o nich znajdują się na stronie internetowej tego labelu.

Raper rodem z Philly, Maylay Sparks, ma na swoim koncie wiele różnych wydawnictw. W maju 2011 roku ukazała się darmowa EP-ka artysty, „Truckdriver Fortuneteller EP”, zrealizowana we współpracy z różnymi europejskimi twórcami. Wydawnictwo doczekało się teledysku nagranego do utworu „Road Dogs” z iście międzynarodową obsadą. Jak widać, amerykański wykonawca dobrze odnajduje się w warunkach na Starym Kontynencie.

[php function=1]