[php function=1]

Cotygodniowy przegląd informacyjny #36Przeglądając zawartość strony www oraz witryn pokrewnych U Call That Love, szybko każdy sobie zda sprawę, iż nie mamy żadnych ograniczeń jeżeli chodzi o publikowanie informacji o różnych twórcach. W serwisie regularnie pojawiają się artykuły o nowych wykonawcach pochodzących dosłownie z całej kuli ziemskiej. Najlepiej widać to przy każdej odsłonie przeglądów informacyjnych. W dzisiejszym wydaniu tego cyklu nie zabraknie newsów z Kanady (Pigeon Hole, e.d.g.e.), Stanów Zjednoczonych (Kool Keith, DXA, Lord Finesse, Phantom Thrett i pozostali), Wielkiej Brytanii (Cyrus Malachi, The Mouse Outfit), Belgii (Koss), Niemiec (Project: Mooncircle) czy Japonii (Yu Mamiya). Wystarczające potwierdzenie szerokich horyzontów UCTL, nieprawdaż?

Kanadyjski label Urbnet regularnie wydaje nowe projekty różnych artystów. Na początku marca ukazał się album formacji Pigeon Hole zawieszony pomiędzy alternatywnymi brzmieniami hip hopowymi a elektroniką – „Chimp Blood”. Grupa pochodząca z Vancouver postarała się o dostarczenie świeżych utworów, które zadowolą słuchaczy poszukujących nowych rozwiązań w muzyce. Przy okazji polecam zapoznanie się z całym katalogiem Urbnet – naprawdę warto.

Kool Keith, stary wariat, nadal wzbudzający zainteresowanie opinii publicznej swoimi nowymi wydawnictwami. Artysta nie stroniący od wszelakich eksperymentów na płytach, zrealizował swoje kolejne LP. „Magnetic Force Field” to jego wspólny projekt realizowany wraz z Mr Sche. Wydawnictwo opisywane jako połączenie nowojorskiego stylu i południowego rapu trafiło do sprzedaży pod koniec maja nakładem Ascetic Music Records. Snippety płyty można odsłuchać na Soundcloudzie.

Artyści rodem z Kraju Klonowego Liścia śmiało poczynają sobie w undergroundzie. Jednym z przedstawicieli tamtejszej sceny hip hopowej jest e.d.g.e. Raper wywodzący się z Vancouver regularnie wypuszcza nowe nagrania oraz publikuje większe wydawnictwa. W ostatnim czasie pojawił się m.in. utwór „Penwork Season”, który wyprodukował duet Shane Eli & Roswell. Nagranie zapowiadało materiał tego wykonawcy, „Black Suitcase” EP powstały przy udziale CientifiQa. Ponadto ukazała się inna EP-ka autorstwa Kanadyjczyka – „Ink & Inspiration”.

Od kilku miesięcy zapowiadano nowe wydawnictwo brytyjskiego rapera Cyrusa Malachiego, „Black Athena”. Emcee pochodzący z Londynu przygotował co najmniej porządny album, z położonym naciskiem na odpowiednio przygotowaną warstwę liryczną. Projekt ukazał się na rynku muzycznym dzięki nakładowi First Son Records. Trzeba przyznać, iż na długo przed premierą niniejszy longplay wzbudzał zainteresowanie odbiorców. Kolejna płyta tego wykonawcy, która wzbudza niemałe zainteresowanie słuchaczy zorientowanych na hardcore’ową i ciemną stronę rapu.

Rzecz poświęcona szczególnie miłośnikom hip hopu w klasycznym wydaniu. W połowie wiosny opublikowano kolejny teledysk promujący „DXA (Self-Titled)” nowojorskiej grupy DXA. Tym razem videoclip powstał do singlowego nagrania „Ice’s Jazz”. Oda skierowana do „DJ Premier in Deep Concentration” Gang Starr i „Pete’s Jazz” Pete Rocka stanowi piękne połączenie jazzu i produkcji hip hopowej. Kolejnym videoclipem formacji jest obraz stworzony do utworu „All the MC’s”. „DXA (Self-Titled)” trafiło do sprzedaży dzięki nakładowi Blunted Astronaut Records. Więcej informacji o materiałach sygnowanych logiem BAR-u znajdziecie w tym miejscu.

Archiwalne nagrania Nasa od lat cieszą się dużym zainteresowaniem słuchaczy. Swego czasu sporo miejsca poświęcało się „Nasty Nas (The Original 1991 Demo Tape)”. Oprócz tego projektu można trafić w sieci na choćby „Pre-Illmatic Demo”. Tytuł tej kompilacji jest mylny, ponieważ tracki z tej płyty pochodzą z różnych okresów działalności artysty, a część z nich powstała już po wydaniu przez niego kultowego debiutanckiego albumu. Warto też poświęcić czas i przyjrzeć się serii „Rare & Remixed”. W tej kategorii znajdziemy „It Was… Remixed (Rare Unreleased & Remixed)” oraz „Rare & Remixed (Volume 1-3)”.

Lord Finesse wraz ze swoimi kompanami sukcesywnie rozszerza działalność labelu Slice-Of-Spice. Wytwórnia płytowa specjalizująca się w wydawaniu rzadkich materiałów rozpoczęła niedawno serię Funky Mana, „The Underboss Remix Project”. Kompilacja remiksów utworów członka D.I.T.C. z jego klasycznego albumu powstałego przy udziale DJ’a Mike’a Smootha, „Funky Technician”, wypada się naprawdę interesująco. Pierwsza część serii wydawnictw nawiązujących do longplaya twórcy z Bronksu sprzed dwóch dekad zawiera tracki w wersji DJ’a Premiera, Large Professora, DJ’a Muro, DJ’a Spinny oraz innych producentów. „Keep The Crowd Listening” w wykonaniu Preemo prezentuje się porządnie. Po pozostałe tracki pochodzące z tego wydawnictwa, w tym „Fuck ‚Em (Underboss Remix)”, odsyłam na Soundclouda.

K-Murdock bierze czynny udział w życiu różnych projektów muzycznych. Artysta związany z Panaceą pracuje głównie nad podkładami oraz aspektami technicznymi płyt. Z tej pierwszej strony zaprezentuje się na nadchodzącej jego wspólnej EP-ce z The ParanormLem, która ukaże się pod nazwą The Star Seeds. Wydawnictwo promuje singiel „I Want to Know” z gościnnym udziałem Adama Payne’a. Opublikowano również klip do tego utworu.

[php function=1]