[php function=1]

Cotygodniowy przegląd informacyjny #38O większym ruchu w branży muzycznej niż w poprzednich dwóch miesiącach nie trzeba nikogo przekonywać. Od końca sierpnia również sporo dzieje się na naszym serwisie oraz witrynach pokrewnych (patrz: Facebook, Twitter i Shuffler). Wraz z kolejnymi dniami pojawiają się na stronie artykuły o nowych projektach oraz o nieco starszych wydawnictwach. Stałe działy także mają się dobrze, a ponadto rozpoczęliśmy informować o szeregu świeżych rzeczach związanych z działalnością U Call That Love (patrz: konkurs urodzinowy). Wypada też przy okazji nadrobić zaległości z tytułu minionych wakacji. Dlatego też, kilka dni po publikacji ostatniej odsłony przeglądu informacyjnego, pora na kolejną porcję wiadomości ze świata. Tym razem również skupimy się na newsach sprzed tygodni.

Australijski label zajmujący się wydawaniem głównie winylowych wersji płyt różnych wykonawców, HopeStreet Recordings, opublikował nowy projekt zespołu The Cactus Channel. „Wooden Boy” to płyta skierowana do fanów instrumentalnych wydawnictw. Materiał promuje singiel „Wooden Boy (Part 3)”, który stanowi wystarczającą zachętę do tego, aby sięgnąć po całe LP.

30 kwietnia b.r. pojawiło się wspólne wydawnictwo australijskich twórców, Contexta & Jimmy’ego Flipshyta„The Shadows”. Projekt wykonawców związanych z kolektywem Basement Grits nie jest wcale taki mroczny i ponury, jak można sądzić po jego tytule i okładce. Płyta zawierająca 7 tracków jest podana w specyficznym stylu, co widać po tytułowym nagraniu lub „Big Dog”. Projekt dostępny w sprzedaży za pośrednictwem Bandcampa (wersja elektroniczna i fizyczna EP-ki).

Album „Rhyme-Related” wydany w 1999 roku przez formację Polyrhythm Addicts swego czasu został doceniony w undergroundzie. Po 8 latach ukazała się druga płyta tej grupy, „Break Glass”, ale to już nieco inna historia, głównie ze względu zastąpienia Apani B przez Tiye Phoenix. Artystka rodem z Queens od lat pozostaje aktywna na scenie hip hopowej. Raperka ma na swoim koncie sporo wypuszczonych singli, choć nie przełożyło się to w liczbę jej solowych longplayów. W ostatnim czasie raperka opublikowała utwór wyprodukowany przez DJ’a Spinnę, „Number 1 Sound”. Nagranie jak najbardziej na plus.

Sporą aktywność na scenie muzycznej przejawia obecnie Raekwon. Przedstawiciel Wu-Tang Clanu po opublikowaniu singli „Son of Sam” i „All About You” przedstawił kolejne nagranie wyprodukowane przez Jerry’ego Wondę„Soundboy Kill It”. Gościnnie w tym tracku usłyszymy Melanie Fionę. Z kolei do drugiego tracka nagranego z Estelle powstał też teledysk. Nadchodzący album doświadczonego rapera – „F.I.L.A.” – trafi do sprzedaży prawdopodobnie w ostatnim kwartale tego roku, choć nie ma w tym nic pewnego.

W lutym b.r. ukazał się kolejny longplay weterana hip hopu z Bostonu, Edo G. „Intelligence & Ignorance” trafiło do obiegu dzięki Envision Entertainment. Projekt zawiera 10 tracków wyprodukowanych przez Microphono, Cam Bluffa, Maksa Mostleya, Oh No & RMG. Pierwszy z tych beatmakerów odpowiada za większość podkładów użytych na longplayu. Również instrumental tego beatmakera wykorzystano w ostatnim jak do tej pory singlu promującym tegoroczne wydawnictwo weterana hip hopowego z Massachusetts – „Hold U”. Bostoński raper porusza w nim szereg ważnych tematów. Oprócz tego Edo G zrealizował klipy do „Done Talking”, „Power” oraz „What They Say”.

Blunted Astronaut Records sukcesywnie rozwija się i z biegiem czasu dostarcza coraz więcej projektów. Wybranym przeze mnie materiałem z ostatniego czasu jest kompilacji beatów rosyjskiego twórcy Boory. „The Art Of 10 Seconds (Part One)” to blisko 14 minut instrumentalnego hip hopu opartego o nostalgiczne sample z radzieckich płyt sprzed kilku dekad. Z kolei druga część tego wydawnictwa, to 16 minut muzyki utrzymanej w doskonałym klimacie. Obie odsłony materiału można bezpłatnie pobrać z Soundclouda. Na dokładkę beatmaker zaserwował singiel „Olympic Mishka 1980”. Płyta tego producenta ukaże się w dalszej części roku za pośrednictwem BAR-u.

W lipcu b.r. ukazała się siódemka Raya Westa, „Berrii Lipstick”. Wydawnictwo zawierające 6 tracków trafiło do sprzedaży dzięki nakładowi Red Apples 45/Ascetic Music. Na płycie gościnnie pojawił się wszędobylski Blu, a także przedstawiciele D.I.T.C.OC & AG – oraz Dave Dar. Projekt promuje teledysk stworzony do instrumentalnej części materiału. Całość wypada naprawdę przyzwoicie.

Tuż przed początkiem wakacji odbyła się premiera nowego albumu Slum Village, „Evolution”. O tym wydawnictwie dużo mówiło się w sieci przy okazji licznych singli (m.in. „Forever”, „Sirens” i „Let it Go”), które poprzedziły sampler LP. Snippety projektu właśnie na Soundclouda. Płytę niemal w całości wyprodukował Young RJ, zaś gościnne udziały (m.in. DJ’a Jazzy’ego Jeffa, Rappera Big Pooh, Havoca czy Blu) pojawiają się w niemal każdym utworze na longplayu. Szczegółowe informacje dotyczącego tego materiału znajdziecie na DJBooth.net.

Knowledge Giving Birth Productions prezentuje nowy singiel producenta z Chicago, Rediculusa i rapera z Zachodniego Wybrzeża USA, Aarophata, „Chainsaw Chatter”. Beatmaker wypuścił wcześniej w tym roku dwa single – „Off the Turnbuckles” i „Lets Go” – oraz wydał instrumentalny projekt „Dirty Concrete”. Utwór sprzed 3 miesięcy jest też zarazem wstępem do serii nadchodzących wydawnictw artysty z Wietrznego Miasta. Kontynuacji tego nagrania doczekaliśmy się w ub. miesiącu, kiedy to ukazał się track „Iron Fist” nagrany z Blaq Poetem.

[php function=1]