[php function=1]

Cotygodniowy przegląd informacyjny #4Pierwsze dwie dekady czerwca dość smętnie upłynęły na stronie, przez co niektóre działy zostały zapuszczone i pokryły się cienką warstwą kurzu. Aktualnie powoli wyrównuję zaległości z tym związane. Już trafiła do serwisu kolejna odsłona premier płytowych (z 5 czerwca), natomiast tym razem zabieram się za „cotygodniowy” przegląd informacyjny. W związku z tym, iż przez ostatnie dwa tygodnie pomijałem aktualizację newsów ze świata muzycznego, errata i prolongata są jak najbardziej na miejscu. W końcu 4. wydanie tego cyklu sięga od 4 do 24 czerwca. Jednym słowem – tematów jest sporo, więc nie przedłużając przechodzę do sedna sprawy.

Jeżeli ktokolwiek uważa, iż miał do czynienia ze wszystkimi najgorszymi aspektami związanymi z kulturą hip hopową, to powinien zapoznać się z tym, co wydarzyło się 9 czerwca w Los Angeles. Ponad dwa tygodnie temu odbyła się szumnie zapowiadana bitwa freestyle’owa Vendetta: Battle Royale pomiędzy znanym lecz niekoniecznie lubianym i przede wszystkim rozumianym, Canibusem, a prawdziwym niszczycielem mikrofonu, Dizasterem. W trakcie całej walki nowojorski raper zbierał cięgi od miejscowego króla wolnego stylu. Kiedy wydawało się, że posiadający w swojej dyskografii kilkanaście albumów Canibus z pokorą zniesie porażkę, nastąpiło coś zupełnie nieoczekiwanego, wręcz surrealistycznego. Artysta ze Wschodniego Wybrzeża Stanów Zjednoczonych nie zamierzał kończyć pojedynku i gdy już zabrakło mu pomysłów i rymów, wyjął zza pazuchy…notatnik z przygotowanymi battle wersami i zaczął czytać z kartki. Trudno w to uwierzyć, jednak tak się stało, a cały zapis wydarzenia znajduje się na YouTube. Czy Canibus postradał zmysły albo tego wieczoru zachowywał się jakby wcielił się w niego Metta World Peace w połączeniu z Vernonem Maxwellem? Nikt tego nie odgadnie, śmiem wątpić nawet w to, sam zainteresowany miał pełną świadomość tego, co wyprawiał w Mieście Aniołów. Poziom zniesmaczenia dziwacznymi historiami w rapowym światku sięgnął Rowu Puerto Rico, ale coś mi podpowiada, że może być jeszcze gorzej…

Po odlocie sprezentowanym przez Canibusa lepiej zejść na ziemię i przejść do normalnych tematów, wśród których na pierwsze miejsce wysuwa się oficjalna tracklista i okładka nowego albumu Nasa. Legenda hip hopu ma to do siebie, że od dobrych kilku lat bardzo sprytnie nakręca machinę promocyjną na długo przed wydaniem danej płyty. O „Life Is Good” mówi się w kuluarach już kilkunastu miesięcy, jednak dopiero 22 czerwca b.r. otrzymaliśmy pierwsze potwierdzone wiadomości dotyczącego tego wydawnictwa. Tracklista longplaya prezentuje się klasycznie (obsada producentów) i modnie (obsada raperów i wokalistów). Wśród beatmakerów dominują beaty autorstwa Salaama Remiego i No I.D., natomiast wśród gości usłyszymy choćby Mary J. Blige, Amy Winehouse, Rick Rossa, czy Anthony’ego Hamiltona. Premiera „Life Is Good” w drugiej połowie roku.

Brother Ali w końcu ogłosił datę wydania oczekiwanego przez wielu słuchaczy albumu „Mourning In America and Dreaming In Color”. Czwarte LP w karierze sympatycznego albinosa ukaże się na rynku płytowym 21 sierpnia b.r. i zostanie w całości wyprodukowane przez Jake One’a. Tematyka projektu nie powinna być żadnym zaskoczeniem dla osób obytych z twórczością członka Rhymesayers Entertainment. Wydawnictwo zdominują sprawy polityczne, społeczne i kulturowe, uchwycone z innej perspektywy niż ma to miejsce w mediach.

Częstotliwość z jaką Onra wypuszcza stojące na wysokim poziomie nowe nagrania może wzbudzać podziw jednych i zazdrość drugich. 12 czerwca odbyła się premiera jego najnowszego materiału, „Deep In The Night” EP (Fool’s Gold Records). Na wydawnictwie znalazło się 5 utworów, z czego w jednym („After Hours”) gościnnie udziela się T3. Natomiast już we wrześniu francuski producent odwiedzi Polskę i na Original Source Up To Date pokaże próbkę swoich umiejętności.

Równie popularny beatmaker co Onra, mieszkający w Bay Area Freddie Joachim, przygotował wraz ze swoim przyjacielem Questionem kolejną część video podcastu. „Mellow Orange Vinyl Podcast Vol. 3” został utworzony wg wcześniej obranego klucza – oryginalny sampel i następnie nagranie stworzone na jego bazie. Trzecia część projektu utrzymana w ciepłym i pogodnym klimacie jest dostępna na Vimeo. Artyści udostępnili także wersję audio podcastu (do pobrania w tym miejscu).

[php function=1]