Czas na Brown Bag AllStars - wywiad z J57W związku ze zmianami, które zaszły na UCTL (w zasadzie cały czas zachodzą i upłynie sporo w rzece Białej nim etap prac „wykończeniowych” zostanie pomyślnie zamknięty) nastąpił spory poślizg z wieloma sprawami. Nadal nie jestem w stanie przeskoczyć pewnych rzeczy, które ode mnie nie zależą (marzę o dostępie do sieci internetowej u siebie w mieszkaniu) lecz mimo wszystko staram się rzetelnie działać i prezentować różne rzeczy. Co prawda, autorskie rubryki „Classic Hip Hop Videos”, „Hall of Fame” i wszelkie recenzje muzyczne utkwiły w martwym punkcie, ale niebawem zostanie to z nawiązką nadrobione. Póki co, zapowiedziana wcześniej kolejna odsłona dotycząca kolektywu Brown Bag AllStars. Tym razem, krótka rozmowa z członkiem grupy – J57, którego zapytałem o genealogię Brown Bag i kilka spraw bieżących.

Witam serdecznie. Osobiście nie przepadam za tego typu pytaniami, z drugiej strony czasem właściwe jest pytanie o ogólne sprawy. Brown Bag AllStars składa się z wielu osób i każdy członek grupy związany jest z Fat Beats. Czy mógłbyś przedstawić polskim czytelnikom pokrótce BBAS i wyjaśnić dlaczego Fat Beats NY jest tak istotne dla Was?

Brown Bag AllStars składa się z 4 Emcees i 3 DJ’i, którzy pracują bądź pracowali w Fat Beats. Lista osób składa się z J57 (Emcee/ producent), The Audible Doctora (Emcee/ producent), Soul Khana (Emcee), Koncepta (Emcee), DJ’a E Holla, Deejaya Elementa i DJ’a Goo. Wszyscy spotkaliśmy podczas pracy w Fat Beats, stąd Fat Beats NY jest dla nas szczególnie ważne.

Zawsze staram się dowiedziec pochodzenia nazw zespołów, oczywiście jeżeli nie jest to zbyt łatwe do znalezienia. Muszę przyznać, iż BBAS posiada świetne wytłumaczenie nazwy lecz prawdopodobnie wiele osób nie ma o tym pojęcia. W takim razie, co się kryje pod nazwą Brown Bag?

Dobre pytanie! Odkąd zaczęliśmy razem pracować, mieliśmy w zwyczaju spotykanie się w Fat Beats i trzymanie się wspólnie po godzinach, słuchając przy tym hip hopowych albumów i spożywając hektolitrów 40’s (śmiech). W okolicznym bloku obok Fat Beats umiejscowiona jest bodega (słowo pochodzące od hiszpańskiego la bodega oznaczające sklep spożywczy, przypominający polskie sklepy monopolowe; powszechny zwrot używany na wschodnim wybrzeżu USA, szczególnie w Nowym Jorku, gdzie jest bardzo dużo takich miejsc – przyp. red.), gdzie mieliśmy w zwyczaju – nadal mamy, tak jak poprzedniej nocy (śmiech) – przychodzić i kupować 40’s i 22’s. Właściciel bodegi zawsze upewnia się aby włożyć każdą butelkę do oddzielnej brązowej torby. Początkowo byliśmy tylko grupą przyjaciół, którzy robili muzykę w oddzielnych grupach i chcieliśmy spędzać czas po godzinach po wspólnej pracy w Fat Beats pijąc przy tym, więc ostatecznie zaczęliśmy mówić o sobie jako Brown Bag AllStars w formie żartu…W końcu przekształciło się to w oficjalną nazwę grupy.

„The Brown Tape” jest to drugi mixtape Brown Bag, który został wydany 4 sierpnia 2009 roku. Również BBAS określiło 2009 rok mianem „Brown Bag Season”, dzięki któremu prezentowaliście poszczególne części działalności kolektywu. Czy mógłbyś dokonać oceny minionego roku?

Owszem, „The Brown Tape” jest dostępne w tym momencie na iTunes! „The Brown Tape” jest mixtapem w całości wyprodukowanym przez The Audible Doctora i przeze mnie, który nagraliśmy pod koniec 2007 i na początku 2008 roku. Jest to wciąż dobre, ale nasze nowe kawałki są o wiele lepsze. Nowe nagrania stworzyliśmy na przełomie 2008/2009 dla celów naszej kampanii promocyjnej „Brown Bag Season”. Podczas „Brown Bag Season” prezentowaliśmy 1-2 tracki na tydzień dla największych hip hopowych blogów i stron internetowych i zwyczajny sposób poprzez naszą muzykę kreowaliśmy rozgłos online. W tym samym czasie, występowaliśmy na main stage’u Brooklyn Hip Hop Festivalu u boku Pharoahe Moncha, Stylesa P, Black Thoughta, Dead Prez, DJ’a Premiera i wielu innych. Naprawdę sprawy wzięły rozmach po Brooklyn HipHop Festivalu i jesteśmy niezwykle wdzięczni za wszystkie możliwości jakie zostały nam dane.

Czy mógłbyś uchylić rąbka tajemnicy i podzielić się ze mną Waszymi nadchodzącymi projektami? Który album trafi wcześniej do ludzi – debiutancki krążek Brown Bag, czy solowe projekty członków BBAS?

Szczerze, otrzymacie od nas solowe longplaye przed oficjalnym debiutanckim albumem Brown Bag AllStars. Mój instrumentalny (hiphop/ glitch/ electronic) album ukaże się zimą 2010 roku nakładem Balanced Records. Debiut Soul Khana zostanie wydany w marcu 2010 (przesunięty na koniec pierwszej połowy b.r. – przyp. red.), a debiutanckie EP Koncepta trafi do sprzedaży w lutym tego roku (termin wydania przesunięty o kilka miesięcy – przyp. red.). Także, spodziewajcie się mnóstwa EP-ek od Audible Doctora do okresu lata/ jesieni 2010. Następnie wreszcie, pierwsza płyta Brown Bag zostanie wydany jesienią b.r. Ten album będzie jedną z najlepszych produkcji 2010 roku. Starczy tego wszystkiego.

Czy pozostajecie wciąż bez kontraktu? Coalmine Records pomogło Wam wydać „The Brown Tape”, więc może to jest początek współpracy z tą wytwórnią płytową? Czy jest trudne aby wykreować szum wokół siebie i znaleźć przy tym dobry kontakt z odpowiedzialnymi ludźmi z labeli?

Tak, na ten czas w 100% pozostajemy bez kontraktu. Mamy dużo zapytań od tzw. majorsów i mieliśmy kilka spotkań z nimi, ale wiemy o przemyśle muzycznym zbyt wiele i zdajemy sobie sprawę, że najlepszym posunięciem jest współpraca z szanowanym indie labelem. Owszem, jest trudno zostać zauważonym przez ludzi z labeli. Jedynym wyjściem jest niesamowity show na scenie i przekazanie niezrównanej muzyki.


Szczegółowe informacje o J57 znajdziecie również na jego profilu MySpace oraz fan page’u na Facebooku.