Cztery wspólne płyty wydane przez Illogica & BlockheadaW dalszym ciągu nie brakuje tematów poruszających wszelkie kwestie dotyczące podsumowania roku. W publikacjach poświęconych najlepszym płytom z minionych 12 miesięcy nie brakuje głosów mówiących o tym, iż obecnie niezwykle trudno dotrzeć do wszystkich wartościowych materiałów publikowanych w danym roku kalendarzowym. Niektórzy wydawcy i artyści zyskują bardzo dużo na dobrze prowadzonych działaniach marketingowych, zaś innym wiedzie się na tym polu naprawdę różnie. Jeżeli miałbym wymienić wykonawców zasługujących na znacznie większe wsparcie od mediów i słuchaczy w poprzednim roku, to na pierwszym miejscu postawiłbym Illogica & Blockheada. Duet niezależnych twórców po wcześniejszym wydaniu dwóch EP-ek („Preparing for Capture 1-2”), opublikował pełny album („Capture the Sun”) oraz zamknął serię wydawniczą na „After Capture”.

Niezależne kręgi hip hopowe stanowią przytulną przystań dla wielu charakterystycznych twórców. Wśród artystów kojarzonych z undergroundem bez problemu znajdziemy oryginalne i cieszące się szacunkiem osobistości. Właśnie w ten sposób wypada rozpocząć przedstawienie Illogica & Blockheada. Przez lata działalności w branży muzycznej amerykańscy twórcy wielokrotnie pokazali się na tyle z dobrej strony, aby zaskarbić sobie sympatię mediów i słuchaczy, chociaż różnie bywało z odbiorem ich projektów i rozprzestrzenieniem się na świecie.

Pierwszy z nich może pochwalić się pokaźnym dorobkiem płytowym, na który składają się solowe wydawnictwa oraz materiały powstałe w ramach istnienia poszczególnych grup i przedsięwzięć. Artysta wywodzący się z Columbus w stanie Ohio nagrywa muzykę już od ponad 15 lat. Po wyniesieniu pierwszych doświadczeń poprzez uczestniczenie w lokalnych bitwach freestyle’owych, Illogic zabrał się za wydawanie albumów. W latach 2000-09 wypuścił on szereg projektów – „Unforeseen Shadows”, „Got Lyrics?”, „Write To Death”, „Celestial Clockwork”, „Write To Death II (The Missing Pieces)” i „Diabolical Fun„. Jednym z najbliższych jego przyjaciół na scenie hip hopowej jest Blueprint, który zajął się publikowaniem płyt rapera nakładem Weightless Recordings, a następnie utworzył z nim formację Greenhouse Effect. Grupa wydała szereg projektów z debiutanckim longplayem „Life Sentences” i ostatnim albumem „Bend But Don’t Break” na czele. Ponadto wykonawca uczestniczy(ł) w życiu innych kolektywów – 8076, Iskabibbles oraz The Orphanage.

Blockhead również zapisał na swoje konto piękną dyskografię. Producent rodem z nowojorskiego Manhattanu wydał 5 albumów oraz blisko współpracował z artystami związanymi głównie ze słynną niegdyś oficyną wydawniczą Definitive Jux (Aesop Rock, Murs, Hangar 18, Vordul Mega i pozostali; współpracował on również z Illogikiem). Niemal wszystkie solowe dokonania beatmakera trafiły do sprzedaży dzięki labelem Ninja Tune, z którym wykonawca współpracuje do dzisiaj. Wizja instrumentalnego hip hopu mieszająca się z downtempo po raz pierwszy ujrzała światło dzienne na albumie „Music By Cavelight”, .Dzisiaj z ręką na sercu można płycie miano critically acclaimed. Nie inaczej stało się w przypadku zaprezentowanego rok później „Downtown Science”, dzięki czemu renoma tego twórcy wyszła daleko poza NYC i Wielką Brytanię. Nie zmieniło się to nawet po materiale sprzed 5 lat, „Uncle Tony’s Coloring Book”, wytłoczonym własnym sumptem przez przedstawiciela Ninja Tune. Wydane w 2009 roku „The Music Scene” utwierdziło odbiorców w przekonaniu, iż producent w dalszym ciągu ma spore pokłady pomysłów i energii do tworzenia nagrań. Ostatnia produkcja nowojorczyka – „Interludes After Midnight” – pojawiła się w sprzedaży w połowie 2012 roku. Po tym wydawnictwie producent rozpoczął wspólne sesje studyjne wraz z Illogikiem.