Premiery płytowe – 20 listopada 2012

Premiery płytowe - 20 listopada 2012W drugiej połowie listopada ub.r. trafiło do sprzedaży znacznie mniej produkcji muzycznych niż we wcześniejszych tygodniach, do czego można było przywyknąć. Większość artystów zdążyła już wtedy wypuścić swoje płyty, zajmując się wówczas ich promocją albo powoli zapadając w sen zimowy. Z drugiej strony nadal pojawiały się w obiegu świeże materiały, które spotykały z mniejszym lub większym zainteresowaniem opinii publicznej. 20 listopada 2012 roku odbyły się premiery albumów dostarczonych przez Stylesa P, Jet Life (Curren$y, Trademark Da Skydiver + Young Roddy), Tech N9ne’a, JR & PH7Nostalgii 77 & The Monstera oraz CF’a (Constant Flow). Jak widać, było w czym wybierać nawet w uboższym okresie pod względem nowości na rynku fonograficznym.

JR & PH7„The Good Life” (Soulspazm Records/Jakarta Records/Below System)

Zanim przejdziemy do premier płytowych z 20 listopada 2012 roku, powróćmy do początku tamtego miesiąca. Wtedy to ukazał się nowy longplay niemieckiego duetu eksportowego, JR & PH7„The Good Life”. Wydawnictwo powinno było znaleźć się we wcześniejszym wydaniu tego cyklu, ale zupełnie przypadkowo mi umknęło. Wydany wspólnymi siłami Soulspazm Records/Jakarty Records/Below System materiał kontynuuje serię wydawnictw producenckich tych twórców zapoczątkowaną w 2009 roku „The Standard” LP. Niemcy zadbali o odpowiednie wprowadzenie do tego albumu, wypuszczając kilka singli i „Waiting For The Good Life” EP w lipcu. Nie obejdzie się tutaj bez porównania ubiegłorocznego longplaya z pochodzącym z listopada 2010 roku „The Update”. Przy nawet pobieżnym zapoznaniem się z „The Good Life” widać jeszcze większy rozmach niż dotychczas oraz dalszy rozwój producenckiego rzemiosła duetu. Zachodni sąsiedzi Polski dostarczyli kolejny raz rozbudowaną produkcję zawierającą nagrania z grubo ponad tuzinem wykonawców. Wystarczy tylko podać kilka pseudonimów – Freeway, Guilty Simpson, Phonte, Roc Marciano, Saigon, Sean Price, Skyzoo, Torae – aby przekonać się o klasie gości na tej płycie. JR & PH7 udowodnili już wszystkim, iż potrafią nagrywać dopracowane producenckie wydawnictwa, aczkolwiek nie brakuje wrażenia, że znacznie lepiej wypadliby przygotowując pełen album z wybranym raperem albo grupą zza Wielkiej Wody. Niemcy powinni wziąć to pod uwagę przy pracach nad następnymi nagraniami.

Produkcja: JR & PH7 oraz M. Beranek
Gościnnie: Caucasian, Chuuwee, Fly Union, Freeway, Guilty Simpson, Hezekiah, J.Good, Journalist 103 (The Left), King Mez, Median, Mela Machinko, Phonte, Ras Kass, Roc Marciano, Saigon, Sean Price, Skyzoo, St. Joe Louis, The Kid Daytona, The Regiment, Thomas Clay, Torae & Vincent J. Kelly

Styles P„The World’s Most Hardest MC Project” (eOne Music)

Wydaje się to dla wielu mocno naciągane, ale swego czasu Styles P należał do najpopularniejszych raperów w Stanach Zjednoczonych. Gwiazda przedstawiciela crew o słodkiej nazwie, D-Block, nie świeci już dawnym blaskiem, choć on sam w dalszym ciągu nie przestaje dostarczać nowych pokładów muzyki. 20 listopada 2012 roku ukazał się jego kolejny solowy album o długim tytule, „The World’s Most Hardest MC Project”. Wydawnictwo poprzedziło wypuszczenie „The Diamond Life Project” w sierpniu ub.r., na którym znalazły się utwory wyprodukowane przez m.in. The Alchemista, Lexa Lugera czy Jahlil Beats. Ostatni z tych beatmakerów pojawił się również na listopadowym longplayu The Ghosta, będąc obok Araab Muzika najbardziej znanym producentem na tym projekcie. Resztę stanowili głównie osoby na dorobku, aczkolwiek do selekcji beatów trudno tutaj mieć większe zastrzeżenia. Jeżeli chodzi o warstwę liryczną i klimat materiału, to jego tytuł najlepiej podkreśla charakter nagrań zgromadzonych na LP wypuszczonym przez eOne Music. Styles P wraz ze swoimi gośćmi sięgnął po hardcore’ową odmianę rapu, zapomnianą przez wielu współczesnych twórców. Efekt? Równy, spójny i dobrze przygotowany album dedykowany słuchaczom cięższych brzmień w rapie.

Produkcja: Araab Muzik, Blak Saun, Buda Da Future, Chris Styles, Grandz Muzik, Jahlil Beats, Poobs, Raphael RJ2 & Vinny Idol
Gościnnie: A.P., Bucky, Large Amount, Sheek Louch & Snyp

Tech N9ne„E.B.A.H.” + „Boiling Point” (Strange Music)

Szalony i niezrównany Tech N9ne przyzwyczaił wszystkich odbiorców do częstego wydawania projektów. Współwłaściciel Strange Music tylko w 2011 roku wypuścił trzy longplaye („Welcome To Strangeland”, „Bad Season” i „All 6′s And 7′s”). W porównaniu do ubiegłych lat ostatnie kilkanaście miesięcy upłynęły nieco inaczej dla tego charyzmatycznego artysty. W drugiej połowie marca twórca z Kansas City udał się wraz ze swoimi kompanami z wytwórni płytowej na ponad 3-miesięczną (sic!) trasę koncertową pod nazwą Hostile Takeover Tour 2012. Poświęcając się występom na żywo w niemal każdym zakątku USA, raper nie zapomniał jednak o nagrywaniu nowych materiałów. We wrześniu i październiku ub.r. trafiły do sprzedaży w formie elektronicznej dwie EP-ki – „E.B.A.H.” oraz „Boiling Point”. 20 listopada 2012 roku odbyła się premiera fizycznych wydań tych płyt. Tech N9ne skorzystał na tych wydawnictwach z usług jedynie trzech producentów – Bena Cybulsky’ego, JMAC Tracksa & Micheala „Sevena” Summersa. Wśród gości na tych produkcjach znajdziemy bliskich partnerów muzycznych gospodarza projektów oraz jego protegowanych. Raper pozostaje w formie, a dwie EP-ki tylko podkreśliły jego wielkość oraz okazały się kolejnymi elementami umożliwiającymi rozrost imperium Strange Music.

Produkcja: Ben Cybulsky, JMAC Tracks & Micheal „Seven” Summers
Gościnnie: 816 Boyz, Aqualeo, Bishop, Brotha Lynch Hung, Eric „Ezikuhl”, Boone, JL B. Hood, Krizz Kaliko & Smackola (Dirty Wormz)

Jet Life (Curren$y, Trademark Da Skydiver & Young Roddy) – „Jet World Order 2″ (iHipHop Distribution)

Płyty wydawane przez kilku artystów powołujących do życia nowe kolektywy nie stanowią żadnego zaskoczenia w branży muzycznej. Na scenie hip hopowej często pojawiają się coraz to nowsze kooperacje różnych wykonawców. 20 listopada 2012 roku ukazał się jeden z projektów przypisanych do tej niszy – „Jet World Order 2″ formacji Jet Life. Grupa składa się z tria Curren$y, Trademark Da Skydiver & Young Roddy, z których to głównie ten pierwszy twórca jest dobrze kojarzony przez odbiorców. W listopadzie 2011 roku ukazał się debiutancki album zespołu – Jet World Order„, zaś równo 12 miesięcy później trafił do obiegu drugi projekt tego tria wspieranego przez wielu producentów i nieformalnych członków. Jet World Order 2 wypada co najmniej solidnie, a dobrze wybrane single („No Sleep”, „Money Gramz” oraz „Welcome”) świetnie podkreślają klimat longplaya. Druga część tej serii wydana przez iHipHop Distribution brzmi po prostu modnie – Curren$y wraz ze swoimi partnerami muzycznymi prezentują luźne podejście i ich głównym celem jest zabranie odbiorców w swoistą podróż wśród tematów i historii będących trendy. Artyści usilnie starają się udowodnić, że nazwa ich zespołu idealnie pokrywa się z tym, co mają do powiedzenia, a całość swojej muzyki streszczają do prostego zdania: „just enjoy this sh*t”.

Produkcja: AJ Beats, Big Chop, Cardo, Cookin’ Soul, Dangle Banger, Drupey Beats, Fortunate Ones, Kenny Beats, Monsta Beatz, Rahki & Westwood P
Gościnnie: CornerBoy P, Dee Low, Fiend, Killa Kyleon, Smoke DZA & Young Roddy

CF„The Road” (Creative Juices Music)

Creative Juices Music może poszczycić się wydaniem kilku dobrze przyjętych undergroundowych wydawnictw. Amerykańska wytwórnia płytowa skupia się na wydawaniu muzyki autorstwa hard core’owych artystów, wśród których znajdziemy m.in. IDE, Alucarda, Criticala czy Swave Sevaha. Pod koniec ub.r. nakładem tego labelu ukazał się album twórcy pochodzącego z Brick City, CF-a. „The Road” stanowi follow-up do wydanego w marcu 2011 projektu „Storm Mode”. Constant Flow zdobył spore doświadczenie na wielu bitwach freestyle’owych, co można odczuć od początku trwania płyty. Wydawnictwo battle rapera usadowiono w surowej formie, popularnej u sympatyków nagrań Jedi Mind Tricks, Army Of The Pharaohs i wielu innych przedstawicieli tego nurtu w rapie. W przypadku przedstawiciela New Jersey widać, a raczej słychać, że jeszcze sporo pracy przed nim w doskonaleniu swojego warsztatu. Warstwa liryczna „The Road” wypada poprawnie, miejscami jest ponad przeciętnej („Written Wisdom”Blacastanem i Casualem, „That Fire”, „Sleep”), ale beaty na longplayu nie brzmią rewelacyjnie. Pozycja wydawnicza przeznaczona tylko miłośnikom topornego i pozbawionego fajerwerków twardego rapu.

Produkcja: DJ Brown 13, DJ Static, Destruments, Frank Sasoon, Ide, Jeff for Mayor, Junior Makhno & Nemesis
Gościnnie: Blacastan, Casual, DJ Brown 13 & Dontique Mangual

Nostalgia 77 & The Monster„The Taxidermist” (Tru Thoughts Recordings)

Na zakończenie tego wydania premier płytowych pojawia się europejski akcent. Brytyjska oficyna wydawnicza Tru Thoughts Recordings ma podpisane kontrakty płytowe z wieloma szanowanymi artystami, m.in. Alice Russell, The Bamboos, Hidden Orchestrą, Quantic, Rodneyem P czy Ty’em. Obok nich znajduje się Benedic Lamdin, znany szerzej jako Nostalgia 77. 20 listopada 2012 roku odbyła się premiera jego ostatniego albumu, „The Taxidermist”. Producent szeroko chwalony przez wielu dziennikarzy muzycznych posiada mocną pozycję w branży. Poprzednie wydawnictwo wykonawcy – „The Sleepwalking Society” z 2011 roku – spotkało się z mnóstwem pochlebnych opinii i recenzji. Nie inaczej stało się w przypadku ubiegłorocznego projektu. Twórczość artysty może być określana mianem współczesnego jazzu, swobodnie przenikającego się z innymi gatunkami muzycznymi. Przy realizacji tego longplaya brytyjski twórca włączył w to swoje alter ego pod pseudonimem The Monster. W ten sposób uzyskał jeszcze lepsze rozwiązania w swoich utworach, co można stwierdzić choćby po zapoznaniu się z tytułową kompozycją promującą LP. „The Taxidermist” to dojrzała i eklektyczna forma wyrazu Nostalgii 77, usadawiająca jego w czołówce producentów z Wysp Brytyjskich, i to nie tylko w swoich ramach muzycznych.

Produkcja: Nostalgia 77 & The Monster

Listopadowe nowości płytowe zamknęły nowe projekty od kilku liczących się wykonawców oraz undergroundowe produkcje. W pierwszym gronie znalazły się albumy Wu-Block i Freewaya, zaś w drugim 100dBsa & Ryan-O’Neila, Constant Deviants i Matlocka & Mr. Greena. O tych wydawnictwach więcej w kolejnej części tego cyklu.

Witalij

Founder & CEO at U Call That Love
Founder, editor-in-chief & CEO for U Call That Love. Member of indie hip hop record label Essenchill Records. Writer for The Tika. Promoter of indie records from underground artists from all around the world. Hip hop scholar and a fan of old school and 90's.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>