Blue Sky Black Death - Third PartyProducenci sprawnie poruszający się w różnych gatunkach muzycznych, nie raz stylistycznie odległych od siebie, są w cenie. Wszechstronni beatmakerzy, swobodnie operujący różnorodnym podejściem do muzyki, otrzymują także większy kredyt zaufania od słuchaczy, przy tworzeniu nowych wydawnictw płytowych. Artyści nieprzypisani sztywno do danej odmiany muzycznej dysponują również licznym arsenałem, dzięki czemu w łatwy sposób przychodzi im utrzymanie zainteresowania swoją postacią na scenie muzycznej. Do jednych z najciekawszych producentów, charakteryzujących się specyficznym podejściem do produkcji, a zarazem odnajdujących się w wielu stylach, należy grupa Blue Sky Black Death. Amerykański duet w sierpniu ubiegłego roku zaskoczył słuchaczy, choć z pewnością nie wszystkich, wydając z Alexandrem Chenem synth-popowy album – „Third Party”.

Wśród producentów określanych mianem nowatorskich, nadających wyjątkowy klimat i z powodzeniem tworzący stricte instrumentalne projekty, jak i podejmujący współpracę z wokalistami, mieszkańcy Seattle zajmują zaszczytne miejsce. Blue Sky Black Death emanują pewnością siebie przy produkcji muzyki i nie obawiają się rzadko spotykanych rozwiązań używanych przez artystów (około)hip hopowych. Kingston & Young God posiadają w swojej dyskografii dwa albumy z raperami związanymi z Wu-Tang ClanemThe Holocaustem i Hell Razah. Obie płyty – „The Holocaust” z 2006 roku i wydana rok później „Razah’s Ladder” – ociekają niesamowitym charakterem. Zresztą w podobnym tonie wypada wypowiedzieć się o wspólnym dziele z Jean Grae. „The Evil Jeanius”, składającym się z alternatywnych wersji zakurzonych nagrań raperki.

Nieco inaczej zostało skonstruowane LP „A Heap Of Broken Images”. Dwupłytowy album na pierwszej płycie zawiera kompozycje pozbawione wokali, zaś na drugim krążku znajdziemy plejadę Emcees – Jus Allaha, A-Plusa, Pep Love’a, Chiefa Kamachiego, Guru, czy Lil’ Sci. Z kolei „Slow Burning Lights”, zawieszone pomiędzy instrumentalnym hip hopem, a nowoczesnym popem, powstał przy udziale wokalistki Yes Alexander. W ubiegłym roku BSBD zdecydowali się na dalszy rozwój swojego warsztatu, nagrywając z Alexandrem Chenem całkowicie daleki od muzyki hip hopowej projekt „Third Party”.

Wspólne wydawnictwo płytowe Blue Sky Black Death i założyciela Boy In Static ukazał się na rynku fonograficznym 7 sierpnia 2010 roku. BSBD po współpracy z Babygrande Records i Mush, przenieśli się do Fake Four Inc., zrzeszającego m.in. Awol One’a, Louisa Logica, Myka 9 i Factora. „Third Party” zawiera 10 utworów, wśród których za warstwę liryczną obok Alexandra Chena odpowiada projekt Blade Runner. Główny wokalista albumu za sprawą melodyjnego głosu i lekkości, z jaką przychodzi mu odnajdywanie się na instrumentalach Kingstona i Young Goda, nadaje płycie głębi i specyficznego wymiaru. Produkcja artystów podąża w stronę synth-popu lecz gdzieniegdzie można trafić na elementy IDM, czy innych fuzji brzmień elektronicznych.

„Third Party” jest promowane teledyskiem powstałym do otwierającego album nagrania, „Carl Sagan”. Sprytnie złożony teledysk ukazuje odbiorcom zarys klimatu zawartego na longplayu. Blue Sky Black Death krótko po wydaniu tego LP, zaprezentowali słuchaczom swoje kolejne dzieło – „Noir”, ale o tym już innym razem na stronie.

UPDATE: Fake Four Inc. opublikowało „Third Party” na Bandcampie.

Tracklista

  1. Carl Sagan
  2. Absentee
  3. Call To Arms
  4. Set Fire
  5. Institution
  6. Cynic’s Cough
  7. Slow Years
  8. Rerun
  9. Threads of Gold
  10. Scandal