Cotygodniowy przeglad informacyjny #29Jeżeli uważnie śledzicie poczynania U Call That Love, to z pewnością zauważyliście wzmożoną aktywność serwisu w ostatnim czasie. O wszystkich mniejszych i większych przedsięwzięciach oraz aktualnościach dotyczących życia naszego projektu na bieżąco informuję za pośrednictwem witryn pokrewnych (Facebook i Twitter). Już wkróce ukaże się jeden z kilku wpisów na stronie poświęcony wszelkim nowościom związanym z UCTL. Oprócz spraw dotyczących serwisu nietrudno też odnotować duży wzrost publikacji na stronie www. Po artykułach o wydawnictwach płytowych, newsach o nadchodzących imprezach i recenzjach muzycznych, przyszła pora na kolejną odsłonę cotygodniowego przeglądu informacyjnego.

Kolekcjonerzy płyt winylowych oraz fani Shabaama Sahdeeqa i DJ’a Spinny powinni rozejrzeć się za ich najnowszym wydawnictwem. Artyści wypuścili siódemkę „Motion Picture” b/w „Do You”. Utwory nawiązujące do klasycznego rapu trafiły na przejrzysty czerwony wosk, który z pewnością znajdzie szybko swoich nabywców. Strona A singla prezentuje się naprawdę godnie.

4 grudnia ub.r. odbyła się premiera kolejnego wydawnictwa grupy Chill Bump, „The Loop”. Trzy miesiące po ukazaniu się tego materiału formacja wypuściło pomysłowy teledysk nakręcony do singla „Home Sweet Home”. Bankal & Miscellaneous postanowili pokazać historię płyty winylowej zmieniającej swoich właścicieli, co jest wpisane w kulturę crate diggingu. Dzięki temu kreatywnemu obrazowi jeszcze więcej osób powinno zainteresować się twórczością zespołu.

W drugiej połowie ub.r. opublikowano wspólną płytę Ruste Juxxa & The Arcitype’a„V.I.C.”. Wydawnictwo było promowane przez kilka singli, do których w marcu dołączył „Stand Strong”. Do tego nagrania zrealizowano również videoclip, który pojawił się półtorej miesiąca temu w sieci.  Track daje radę, tylko spokojnie można było obejść się bez refrenu śpiewanego przez Sarę Miller.

W ub. miesiącu odbyła się premiera zapowiadanego od pewnego czasu albumu Landona Wordswella, „The Mourning After Pill”. Płyta ukazała się przy współpracy rapera z Cult Classic Records. Poszczególne nagrania na LP wyprodukowali Thomas Prime, Kondor, Sketch & Rice Master Yen. Projekt dostępny do odsłuchu i pobrania jako „name your price” na Bandcampie. Jedno z ciekawszych wydawnictw ostatnich tygodni.

W lutym doczekaliśmy się premiery wspólnego wydawnictwa kalifornijskiego tria – Meda, Blu & Madliba. Wykonawcy nagrali „The Burgundy EP” dostępne w wersji cyfrowej i fizycznej (płyta winylowa, gdzieniegdzie nakład już został wyczerpany). Projekt promuje videoclip nagrany do singla „Burgundy Whip” z udziałem Jimetty Rose, będący kawałem porządnej roboty. Materiał wywołał sporo zamieszania w branży muzycznej.

Pod koniec lutego ukazało się promo video powstałe do nowego materiału rodzimego producenta, Opiata, „Story of a Messy Basement”. Wrocławski beatmaker przygotował płytę osadzoną w klasycznym klimacie hip hopowym, w którym króluje brudne brzmienie przywodzące na myśl wydawnictwa z pierwszej połowy lat 90.tych. Album można bezpłatnie pobrać w tym miejscu. Istnieje też możliwość zamówienia fizycznej wersji produkcji. W tym celu należy skontaktować się z wykonawcą wysyłając wiadomość na adres e-mailowy messy.opiat[at]gmail.com (koszt 25 zł z wliczoną przesyłką).

5 marca odbyła się oficjalna premiera kolejnej siódemki przygotowanej przez Metro. Producent tym razem zaprosił do współpracy legendę rapu, Percee P oraz DJ’a Haema. „Get Down” to piąta część singli winylowych wydawanych przez Queen Size Records. Limitowana edycja wydawnictwa trafiła do sprzedaży za pośrednictwem różnych serwisów. Snippety singla pojawiły się na Bandcampie. Siódemkę można zamawiać na stronie QSR.

Na początku lutego rodzimy beatmaker Cok opublikował płytę „NeWay”. Wydawnictwo zawiera 6 instrumentalnych kompozycji ukazujących nowe muzyczne drogi producenta. Kilkunastominutowy projekt brzmi co najmniej porządnie. Warto sięgnąć po tę EP-kę i odkryć świat kreowany przez artystę. Przy okazji kolejny raz można przekonać się o tym, iż nie brakuje w Polsce zdolnych producentów.

Emcee pochodzący z amerykańskiego Lexington, Devine Carama, należy do grona ciężko pracujących artystów. Wykonawca ma na swoim koncie 10 różnych projektów, wśród których znajdziemy „Blood Of A Slave” z sierpnia 2011 roku. Wydawnictwo promował singiel wyprodukowany przez MC1arke’a „The Populist Pulpit”. Do tego nagrania powstał też teledysk. „Blood Of A Slave” oraz pozostałe materiały mieszkańca Kentucky znajdziecie na Bandcampie.

Zdobywający coraz więcej fanów Watsky w połowie ub. miesiąca wypuścił nowy album. Premiera „Cardboard Castles” odbyła się 12 marca, a nowe wydawnictwo artysty promuje kilka videoclipów, w tym obraz nakręcony do utworu „Tiny Glowing Screens Part 2”. Piękny teledysk do ważnego singlowego nagrania rapera. „Cardboard Castles” można odsłuchać na stronie Rap Genius. Warto przyjrzeć się z bliska pozostałym materiałom tego twórcy, w tym „Nothing Like the First Time” z czerwca ub.r.

Zespoły hip hopowe tworzące muzykę przy użyciu tzw. żywych instrumentów mają swoich sympatyków w różnych zakątkach świata. Brytyjska grupa The Mouse Outfit może w niedalekiej przyszłości osiągnąć naprawdę wiele, a dzięki takim utworom, jak „We Ain’t Goin’ Nowhere” ich marka staje się coraz lepsza. Dr Syntax pokusił się tutaj o naprawdę przyzwoitą warstwę liryczną, pasującą do tła przygotowanego przez jego kompanów. Singiel do pobrania za darmo na Bandcampie.

W ub.r. zrobiło się głośno o holenderskim crew Da Shogunz wydających nagrania o stricte klasycznym zacięciu. Część członków tej grupy należy także do innego kolektywu – Het VerZet. W pierwszej połowie 2012 roku formacja wypuściła album „The Greatest (S)hits” zawierający m.in. singiel „Make It Bang”, do którego nakręcono również videoclip. Holendrzy postarali się o videoclip dot ego boom bapowego nagrania. ‚The Greatest (S)hits” znajdziecie na Soundcloudzie.

Pod koniec ub.r. głośno zrobiło się o L’Orange i jego albumie „The Mad Writer”. Producent zachwycił odbiorców specyficznym i wyjątkowym klimatem swoich nagrań. Po kilku miesiącach od premiery wydawnictwa, ukazał się teledysk nagrany do singla „Alone” z udziałem Blu. Czarno-biały obraz subtelnie oddaje charakter tego utworu. Artykuł o płycie L’Orange’a trafił wcześniej do serwisu. W niedalekiej przyszłości twórca z Północnej Karoliny może liczyć na jeszcze większe zainteresowanie swoimi wydawnictwami.

We wrześniu ub.r. ukazała się kolejna płyta Customary’ego, „Cold Drink On A Hot Day”. Głównym singlem promującym album wybrano „Ms. Maybe”, do którego powstał wcześniej videoclip. W dalszej kolejności opublikowano również klip stworzony do tytułowego nagrania z LP oraz „Before You Leave”. Ciepłe i bardzo pozytywne obrazy, podobnie zresztą jak cały longplay, idealnie nadający na słoneczne dni.

Amerykański artysta Awon, znany choćby ze wspólnego longplaya z Kameleon Beats („Concentration Gradient”), przygotował kolejny projekt. Wydany 4 marca krótki album „For The Grimy (Searching For Soulville)” stanowi follow-up do poprzedniej płyty rapera, „For The Grimy EP” z końca ub.r. Za produkcję nagrań na materiale odpowiadają Rashard, Ak & JR Swift, zaś gościnnie udzielili się Tiff The Gift & Dephlow.

Młody Emcee z Brooklynu, członek Pro Era, Joey Bada$$ w ubiegłym roku mocno namieszał na scenie za sprawą mixtape’u „1999”, dzięki któremu zyskał opinię jednego z najciekawszych debiutantów. Wiele mówiło się o współpracy rapera z DJ’em Premierem, która zaowocowała powstaniem utworu „Unorthodox”. W pierwszej połowie marca swoją premierę miał klip do powyższego singla. Utrzymany w ilustrowanej, animowanej konwencji teledysk tworzy trafny akompaniament do warstwy muzycznej. Utwór całkowicie za darmo można pobrać z Soundcluda Green Label Sound.

Marco Polo nagrywa często z rożnymi postaciami ze sceny muzycznej. Wzięty beatmaker szykuje się do wydania dwóch solowych płyt – „Newport Authority 2” i „Port Authority 2”. Z tego pierwszego projektu pochodzi nagranie „What’s Wrong” powstałe przy udziale Rakima. Pierwotnie utwór ten miał trafić na solowe LP rapera „Seventh Seal” (2009), ale z różnych względów track nie znalazł się na tym wydawnictwie. W dalszej kolejności trafiły do obiegu nagrania nowojorskiego twórcy z Big Daddy Kane’em („Nite & Day”), Artifacts („Back To Work”) i Lil’ Fame’em („Fame For President”). To jednak nie koniec nowości związanych z Marco Polo. Label Street Symphony Records wydał kolekcję jego beatów – „Rare Instrumentals Vol. 1” – a dodatkowo opublikowano teledysk do singlowego nagrania beatmakera z Hannibalem Staksem, „46 Bars of Death”, promujący ich nadchodzący longplay „Seize The Day”.

Francuski beatmaker Häzel wypuścił nowy singiel, „Turn The Lights Off”. Nagranie zwiastuje nadchodzący album producenta, którego data premiery nie została jeszcze wyznaczona. Instrumentalna kompozycja powstała przy udziale Slakah the Beatchilda. Utwór trafił już do sprzedaży – „Turn The Lights Off” można nabyć na płycie winylowej (flexi disc) wydanej przez The Beat Down.

Melaz wypuścił kolejną część przygotowywanych przez siebie kompilacji. Tym razem twórca zwrócił się w kierunku brzmień jazzowych i tzw. future beats, które znalazły się na „Jazzy Trip 3”. Tracklista składanki zawiera nagrania artystów z całego świata, a w tym Vanilii, Big Bena Beatsa, Jenovy 7, DRTYDRDZ-a, Robota Orchestry, Hexsagona, Melodiesinfonie, Someplinga. Całość można bezpłatnie pobrać na stronie Melaza.